FANDOM

Pradawny ląd: Mądrość przyjaciół Edytuj

Pradawny ląd: Mądrość przyjaciół (org. The Land Before Time XIII: The Wisdom of Friends, 2007) – amerykański film animowany, trzynasty z cyklu filmów Pradawny ląd.

Fabuła Edytuj

Dinozaury: Liliput, Cera, Spike, Petrie i Ducky, pewnego dnia spotykają trójkę nieznajomych bejpiaozaurów. Okazuje się, że Loofah, Doofah i Foobie zgubili się wędrując do odległej Jagodowej Doliny. Przyjaciele postanawiają pomóc im dotrzeć do celu. W trakcie wspólnej wędrówki przekonują się, że Loofah jest radosnym młodzieńcem, który ma jednak bardzo krótką pamięć i zupełnie nie orientuje się w terenie. Kieruje się zaś przede wszystkim swoimi potrzebami i instynktem. Także codzienne zajęcia Doofah ograniczają się głównie do spania, jedzenia i tańca. Jednocześnie jest ona pełna ufności i sympatii wobec wszystkich napotkanych stworzeń. Na szlaku do doliny mali podróżnicy uczą się od siebie nawzajem wielu rzeczy. Żółtobrzuchy dowiadują się o Mądrości, a pozostali na czele ze Liliputkiem, że można sobie dobrze radzić wykorzystując naturalny instynkt i wyczucie. Trzynasta już część sagi o Pradawnym lądzie. W polskiej wersji głosów postaciom użyczyli m.in.: Kajetan Lewandowski, Olga Bończyk, Beata Wyrąbkiewicz, Katarzyna Łaska i Jacek Bończyk.

Opis pochodzi ze strony http://www.teleman.pl/tv/-1230769

Wersja polska Edytuj

Opracowanie wersji polskiej: START INTERNATIONAL POLSKA Reżyseria: Paweł Galia Dialogi i teksty piosenek: Anna Niedźwiecka Dźwięk i montaż: Jerzy Wierciński Kierownictwo produkcji: Elżbieta Araszkiewicz Udział wzięli: