FANDOM

Albertozaur ( Albertosaurus )  - gatunek mięsożernego dinozaura. Należy do : Saurischia, Theropoda, Tyrannosauridae.
Pobrane

Albertozaur

Charakterystyka Edytuj

Albertozaur chodził na dwóch kończynach, miał wielką głowę i imponujące uzębienie. Jego maleńkie przednie kończyny miały tylko dwa palce zakończone pazurami. Naukowcy zastanawiają się, jaka mogła być rola przednich kończyn, które nie dosięgały nawet do pyska. Istnieją na ten temat różne hipotezy, wśród nich wiele nietypowych i fantastycznych. Do dziś nie wiadomo, do czego dokładnie służyły tak małe kończyny.

NazwaEdytuj

Albertosaurus pochodzi od nazwy prowincji Alberta w Kanadzie, gdzie w 1884 r. znaleziono pierwsze szczątki.

Pierwsze znaleziskoEdytuj

Henry Fairfield Osborn, 1905 r.

Rejon znaleziskEdytuj

Ameryka Północna

WielkośćEdytuj

Długość: 15 m

Wysokość: 3 m

Waga: 2 t

OdżywianieEdytuj

Mięsożerny, drapieżny, padlinożerny

Czy wiesz, że...Edytuj

Kanadyjski paleontolog Philip Currie w 1996 roku odkrył dziewięć ( znajdujących się obok siebie ) skamieniałych szkieletów albertozaura. To niesamowite znalezisko stanowiło pierwszy rzeczywisty dowód stadnego zachowania wielkich mięsożernych dinozaurów. Badacze zadali sobie pytanie, jakie zjawisko mogło być przyczyną śmierci wszystkich wielkich dinozaurów w tym samym czasie. 

Wg "Lista Dinozaurów " Paoli D'Agostino